0 0
0 0 varor i varukorgen Totalt: 0,00 SEK

Nyligen tillagda produkter×

Din varukorg är tom.

Köpvillkor

BESTÄLLNING OCH BETALNING
Stylet.se är öppen 24 timmar om dygnet, och därför kan du nästan alltid shoppa.

Du väljer de varor du vill köpa och lägger dem i ”varukorgen”. Du kan redigera innehållet i varukorgen fram till dess att beställningen görs, och du kan regelbundet kontrollera innehållet och priset för varorna.

Eventuella tillägg för t.ex. frakt- och betalkortsavgifter räknas ut först när du ska betala.

När du köper en pre-order på Stylet.se godkänner du att varan betalas i förskott (48 timmar efter köpet) för att säkerställa din förbeställning av varan. Detta beror också i en del fall på att varan produceras på beställning.

När du är redo att beställa klickar du på ”Gå till kassan”, där du fyller i ditt namn, din adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsmetod och väljer leveransform.

Du kan ändra innehållet i varukorgen fram till dess att du bekräftar ditt köp genom att klicka på knappen ”Slutför beställning”. Därefter skickas din order vidare till Stylet.se

 

Vi accepterar följande kreditkort:
Visa, Visa bankkort, Visa Electron, Mastercard, Mastercard bankkort, JCB och American Express


MEDDELANDE OM MOTTAGEN ORDER OCH ORDERBEKRÄFTELSE

När du beställer en vara från oss får du en bekräftelse på att vi har mottagit din beställning. Ett bindande köpeavtal ingås dock först när du har fått en orderbekräftelse från oss.


Leverans

Vid mottagandet av din order kommer vi så snart som möjligt att packa och skicka den med en av våra samarbetspartners. Vi använder olika leveransföretag, däribland Post Danmark, GLS och DHL.

Som regel är det bara möjligt att få leveranser i Danmark.

Din beställning paketeras och skickas inom 1-2 dagar. Det betyder att du kan förvänta dig en leveranstid på 1-2 dagar efter att ordern har lagts. Som regel skickar vi alla ordrar som läggs på vardagar före kl. 16:00 samma dag - vi reserverar oss dock för att det kan ta en extra dag under perioder med en hög orderingång.

 

14 DAGARS ÅNGERRÄTT

När du handlar på nätet och hos Stylet.se har du normalt 14 dagars ångerrätt, då du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss.

Vissa varor omfattas inte av ångerrätten, och detta framgår då i beställningsprocessen.

Ångerrätten räknas från den dag du tagit emot varan. Om ångerrätten löper ut på en helgdag, lördag, röd dag, en dag i julhelgen eller på nyårsafton förlängs tidsfristen till följande vardag (gäller även vid förbeställningar). Om ordern består av flera olika varor, men där dessa levereras separat, eller en vara som levereras i flera partier, löper perioden från mottagandet av den sista varan eller det sista partiet.

Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sådant sätt att du kan fastställa varornas typ, egenskaper och hur de fungerar.

På en del varor finns det ingen ångerrätt, eller så kan du förlora din ångerrätt. Vi meddelar i orderbekräftelsen om det finns varor i ordern för vilka ångerrätten inte gäller, till exempel på grund av varans typ, eller där du kan förlora din ångerrätt genom att bryta förseglingarna.

För att ångerrätten ska gälla måste du tydligt meddela oss skriftligen inom 14 dagar efter mottagandet av varorna.


RETURER

Om du ångrar köpet ska varorna returneras till:

• Stylet.se

• Elkjærvej 2

• 8230 Aabyhøj

* Om du vill ha pengarna tillbaka för ordern på grund av annullering av köpet, och STYLET.se:s etikett har använts för returen tar STYLET.se ut en serviceavgift på 39 SEK. som dras av från återbetalningsbeloppet.

* När du skickar en paketretur till oss ska du bifoga en lapp med ditt ordernummer och skriva hur du vill att returen ska hanteras. Till exempel. ”Jag vill ha pengarna tillbaka” eller ”Jag vill ha storlek medium istället”

Vid retur bör du se till att varorna är ordentligt förpackade. Du har ansvaret för paketet/varorna tills vi mottar det/dem. Spara därför din postkvitto samt ev. spårningsnummer.

Du kan välja att själv betala kostnaderna för att returnera varorna när du ångrar ditt köp och önskar återbetalning. Du kommer då inte att debiteras någon expeditionsavgift.

 

VIKTIGT

Vi förväntar oss att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat att du ångrar köpet, och du måste returnera dem inom 14 dagar från det att du har ångrat ditt köp.
Varorna måste vara i originalförpackning och om varan har använts ska den rengöras och således vara i samma skick som när den mottogs. Om varan inte är i samma skick kan Styled.dk i enlighet med distansköplagen neka återbetalning av hela beloppet. Vi kommer emellertid att samarbeta med kunden för att komma överens om ett skäligt återbetalningsbelopp. Detta gäller endast om varan inte längre har samma värde som när den mottogs, och att Stylet.se därför inte kan sälja varan som ny och till nypris.

Obs! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott

Du måste ange ditt ordernummer på ett papper eller fylla i returformuläret. 

 

När vi tar emot varan kontrollerar vi den och vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat till oss vid köpet. 

Beloppet överförs alltid till samma betalningsmedel som du betalade köpet med. Om du till exempel har betalat med kort, återförs köpesumman till betalkortet som du använde för köpet. 

OBS!

 Du kan förlora köpesumman, helt eller delvis. Detta händer om varans värde har sänkts på grund av att

 

• du har använt varan,

• Den har skadats under tiden som du hade ansvaret för den,

• du ​​har hanterat varan på annat sätt än som var nödvändigt för att du skulle kunna avgöra varornas typ, egenskaper och hur de fungerar

• du ​​inte har följt de begränsningar för ångerrätten som följer av försegling, produkttyp osv.

 

 

REKLAMATION - OM DET ÄR NÅGOT FEL PÅ VARAN

Ditt köp av omfattas av köplagen, inklusive reglerna om brister. Detta innebär att du antingen kan få en bristfällig vara utbytt, pengarna tillbaka eller sänkt pris, beroende på den specifika situationen. 

Det är naturligtvis ett krav att reklamation är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller att det har uppkommit till följd av vårdslöshet.

 

Du måste kontakta oss inom ”skälig tid”

Du måste reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt bristen hos varan. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt, och inom 2 månader från det att felet upptäcktes.

Du kan reklamera genom att kontakta oss på den e-postadress som anges på webbplatsen.  

Beroende på den specifika situationen kommer du att få ytterligare instruktioner.

 

 

Varan ska skickas till:

 

Stylet.se
Elkjærvej 2D, Port 2E 
8230 Aabyhoej
Denmark
 

När du returnerar varan ombeds du samtidigt att så detaljerat som möjligt beskriva vad problemet är. 

 

 

PERSONUPPGIFTER 

För att kunna handla på www.Stylet.se du måste som ett minimum ange:

Namn 

Adress 

E-postadress

Telefon/mobilnummer

Ovanstående data lagras med information om vilka varor som du har köpt, i 5 år från utgången av det räkenskapsår som uppgifterna avser, jmf Bokföringslagen § 10, varefter uppgifterna raderas.

 

Dataansvarig för Stylet.se är Styled ApS.

 

Om du har skapat en inloggning för självbetjäningsservice hos oss, kommer din personliga information samt orderinformation inte att tas bort såvida du inte ber oss att göra detta.

Information lämnas inte ut till eller säljs till tredje part, utom i samband med en omstrukturering eller en fullständig eller partiell försäljning av bolaget. Ett eventuell tillgängliggörande av information i en sådan situation görs alltid i enlighet med gällande sekretesslagstiftning. 

Som kund har du möjlighet att få veta vilka uppgifter som vi har registrerade om dig, och du kan motsätta dig en registrering enligt reglerna för detta enligt lagen om behandling av personuppgifter. En begäran om detta ska skickas till Stylet.se på den e-postadress som anges på webbplatsen.

 

Reklamationsgång

 

Om du vill reklamera ditt köp ska du kontakta oss på [email protected]

Om vi ​​misslyckas med att hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till allmänna reklamationsnämnden om villkoren är uppfyllda.

 

Konkurrens- och konsumentmyndigheten

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk 

Är du konsument bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens europaportal för klagomål här - http: //ec.europa.eu/odr

COOKIES

Genom att använda www.Stylet.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att kunna följa vad som händer under ditt besök och för att kunna känna igen din dator vid kommande besök på webbplatsen. En cookie är inte ett program och innehåller inte några virus.

 LAGVAL OCH DOMSTOL

 

Köp av varor på www.Stylet.se omfattas av dansk lag. Alla tvister avgöras av de danska domstolarna.

Ångrande av köp

(Denna blankett fylls i och returneras endast om ångerrätten ska tillämpas)

 

Till:

 

Stylet.se

Elkjærvej 2

8230 Aabyhøj

Danmark 

E-post: [email protected]

 

Du hittar standardblanketten för åberopande av ångerrätten här!